vrijdag, november 22, 2024

Capelle breidt meldpunt uit voor mistanden bij verhuurders

De gemeente gaat Capelse huurders beter ondersteunen als zij in een slecht onderhouden woning wonen, waarbij de verhuurder geen actie onderneemt. Het bestaande meldpunt voor huurders dat eerder dit jaar werd opgezet, wordt uitgebreid.

Sinds 1 juli 2023 is de Wet goed verhuurderschap van kracht, die huurders beter moet beschermen tegen misstanden. Denk daarbij aan het vragen van een te hoge borg, oneerlijke servicekosten, discriminatie of bedreigingen door verhuurders.

De gemeente startte begin 2024 een meldpunt waar huurders terecht kunnen om misstanden te melden. Deze wordt nu uitgebreid, zo laat de gemeente weten: “De uitbreiding van het meldpunt maakt het voor inwoners van Capelle makkelijker om een klacht in te dienen wanneer hun verhuurder geen actie onderneemt om onderhoudsproblemen aan te pakken.”

“We zien dat veel huurders te maken hebben met schimmel en slechte woningcondities, zonder dat de verhuurder hier iets aan doet”, legt wethouder Sjoerd Geissler (Wonen) uit. Hij vervolgt: “Met de uitbreiding van het meldpunt hopen we huurders een duidelijke route te bieden naar hulp en mogelijke oplossingen. Iedereen verdient een veilige en gezonde woonomgeving.”

Online meldpunt

Capellenaren die problemen ervaren met hun huurwoning kunnen vanaf nu klachten over verhuurders indienen via het online meldpunt. De gemeente onderzoekt de meldingen en neemt zo nodig stappen om huurders te helpen.

Lees verder over dit onderwerp

- Advertisement -

Laatste nieuws

- Advertisement -

Meest gelezen