Leefbaar Capelle is in samenwerking met het CDA een ‘Meldpunt Schimmel en achterstallig onderhoud’ voor (sociale) huurwoningen gestart. “Dit nadat ons steeds meer berichten bereiken van huurders die te maken hebben met schimmel in hun woning”, aldus de partijen.
Leefbaar Capelle en het CDA geven aan steeds vaker berichten te ontvangen over schimmel: “Huurders geven aan dat deze problemen vaak niet adequaat worden aangepakt door de verhuurder. De huurders lopen hierdoor risico op ernstige gezondsheidsproblemen.”
Ook achterstallig onderhoud komt voor of reparaties worden niet naar tevredenheid uitgevoerd. “Bijvoorbeeld een CV-ketel die keer op keer wordt gerepareerd omdat de verhuurder vasthoudt aan een bepaalde levensduur. Zo eindigen bewoners elke paar maanden weer met een nieuwe monteur over de vloer.”
Meldpunt
Voor de lokale partijen Leefbaar Capelle en CDA zijn stellig over de situatie: “Bewoners van (sociale) huurwoningen moeten in een gezonde en veilige omgeving kunnen wonen. Daarin zijn zij voor een groot deel afhankelijk van de verhuurder. Veel Capellenaren zijn maandelijks een behoorlijk deel van hun inkomen kwijt aan de huur. Zij mogen hiervoor ten minste verwachten dat zij in een veilig huis wonen.”
De partijen hebben een meldpunt geopend om in kaart te brengen hoeveel Capelse huurder te maken hebben met schimmel of achterstallig onderhoud. Tot maandag 27 mei kunnen huurders hun meldingen doen via deze link.